Yurtdışı Seyahatlerde Kdv
Yurtdışı seyahatlerde kdv uygulaması, oldukça dikkat çekici bir konudur. Özellikle son yıllarda yurtdışına çıkış yapan Türk vatandaşlarının sayısında büyük bir artık söz konusudur. Bundan dolayı da neredeyse dünyanın her yerine farklı tur seyahatleri düzenlenmektedir. Bu tur seyahatleri neticesinde farklı amaçlar ile yurt dışına çıkılmaktadır. Turistik, hac ve balayı gibi tur paketleri yoğun ilgi görmektedir. Bu noktada yurtdışına çıkanlardan alınan ücretin içinde kdv olup olmadığı ve buna nasıl tabi olunduğunun bilinmesi gerekmektedir.
Yurtdışı Turlarda Kdv Uygulaması Var Mıdır?
Yurtdışına çıkan Türk vatandaşları, seyahat boyunca birçok harcama yapmaktadırlar. Bu anlamda gerek konaklama, gerekse yeme ve içme, ayrıca rehberlik hizmetleri için para harcanmaktadır. Tüm bu hizmetler yurtdışında verildiği için, bu harcamalar kdv’ye tabi değildir. Bundan dolayı da tur acenteler, bu hizmetler ve harcamalar üzerinden KDV beyan etmek zorunda değildir. Yurtdışı seyahatlerde KDV uygulaması, tura katılmış olan kişilerden tahsil edilen toplam bedelden, diğer tüm harcamalar düşülerek yapılmaktadır.
Fatura Düzenlemesi Nasıl Yapılmaktadır?
Turizm acenteleri yurtdışında üç farklı kategori altında hizmet vermektedir. Bunların başında rehberlik, konaklama ve yeme içme gelmektedir. Ayrıca acenteler, seyahat edecek olan kişinin gidiş ve dönüş biletini de karşılamaktadır. Bunun yanı sıra ekstradan ortaya çıkan hizmetler de söz konusudur. Bu noktada hizmetin verilmesi karşılığında bir fatura düzenlenmektedir. Bu faturada tüm hizmetler ayrı ayrı yer almaktadır. Sonrasında tur acentesine kalan bedel üzerinden hesaplanma yapılmaktadır. Böylelikle yurtdışı seyahatlerde KDV uygulaması nasıl olur sorusunun cevabı da ortaya çıkmaktadır.
Yurtdışına Çıkmak İçin Hangi Belgeler Gereklidir?
Yurtdışı seyahatlerde kdv uygulaması bu şekildedir. Yani yurtdışında yapılan harcamalar, KDV sistemi içerisinde değerlendirilmemektedir. Bunun yanı sıra yurtdışına çıkarken alınacak olan belgelere göz atmakta fayda vardır. İlk ve en önemli olan belge bir pasaporttur. Pasaport almak için emniyet müdürlüklerine gitmek gerekmektedir. Pasaport şube müdürlüğü üzerinden pasaport almak mümkündür. Bunun için öncelikle ne tür bir pasaport alınacağına karar verilmelidir. En düşük süreli pasaport 6 aylıktır. En yüksek süreli pasaport ise 10 seneliktir. Pasaport alırken gerekli olan harç ücretinin de bankaya yatırılması lazımdır. Ayrıca pasaport fotoğrafı da özel olmalıdır ve kanunda belirtildiği gibi biyometrik olmak zorundadır. Bunun yanı sıra konsolosluk üzerinden gideceğiniz ülke için vize de almak zorundasınız. Bir diğer önemli belge ise seyahat sağlık sigortasıdır. Bu belge ise bankalar aracılığı ile temin edilmektedir.
Vize İşlemleri Nasıl Yapılmaktadır?
Vize işlemleri iki türlü yapılmaktadır. İsterseniz kendiniz bu işlemleri bizzat yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra tur acentesi ile seyahat edeceksiniz, acente sizin yerinize tüm işlemleri halledecektir. Vize işlemi sırasından sizden istenilen bir takım belgeler vardır. Öncelikle vize amacınızı belirtmeniz gerekmektedir. Turistik vizeler genellikle kolay bir şekilde verilmektedir. Pasaport, kimlik bilgileriniz ve seyahat sigortanız bu belgeler içerisinde olmalıdır.
Pasaport Nasıl Alınmaktadır?
Yurtdışı seyahatlerde kdv uygulaması sadece ülke içinde verilen hizmetler üzerinden hesaplanmaktadır. Pasaport almak için Emniyet müdürlüklerine gitmek gerekmektedir. bu kurum çatısı altında olan pasaport şubeden başvuru yapılmaktadır. Başvuru sırasında iki tane biyometrik fotoğraf, nüfus cüzdanı ve harç ödemesi gereklidir. Şube içindeki vezneden harcı ödeyebilirsiniz. Harç ücretleri pasaport süresine göre değişmektedir. 6 aylık pasaport için 111,70 Türk lirası harç alınmaktadır. Tüm bu işlemlerin ardından pasaportunuz adresinize kargo ile yollanacaktır. Kargonun geliş tarihi işlem yoğunluğuna göre değişmektedir. 3 ile 7 gün arasında pasaportunuza kavuşabilirsiniz. Bu noktada pasaport fotoğrafını da unutmamak gerekmektedir.
Yorumlar
Yorum Gönder